WYPOCZYNEK WE WŁOSZECH

Plaże nad Adriatykiem

WYCIECZKI AUTOKAROWE 
 
Toskania (7 dni)
Italia Classica (9 dni)
Włoskie Wakacje (14 dni)
Włochy Nieznane (9 dni)
 
WYCIECZKI SAMOLOTOWE
 
Relaks w Toskanii (8 dni)
Na południe od Rzymu (10 dni)

 
WEEKENDY WE WŁOSZECH
 
Weekend w Rzymie (4 dni)
Weekend w Wenecji (4 dni)
Weekend w Mediolanie (4 dni)
Weekend we Florencji 
(4 dni)
 

 
pobierz katalog

zobacz katalog online

Warunki uczestnictwa (pdf)
Ubezpieczenie

index varsavolo.pl

 


 

210561
WAŻNE INFORMACJE PRAKTYCZNE

SAMOLOT
Klient zobowiązany jest do potwierdzenia godziny wylotu na imprezę turystyczną telefonicznie u Organizatora lub w miejscu zakupu imprezy na 2 dni przed planowaną datą wylotu.
Na lotnisko należy przybyć na 2 godziny przed planowanym wylotem.
Bilety lotnicze oraz pozostałe dokumenty podróży zostaną przesłane pocztą lub kurierem (na adres podany przez osobę dokonującą rezerwacji) albo na lotnisku przez przedstawiciela VARSAVOLO.
Bilet lotniczy obejmuje przelot w obie strony. Należy go zachować na drogę powrotną.
Opóźnienia i zmiany godzin lotów są często spowodowane sytuacjami, na które Organizator nie ma wpływu (złe warunki atmosferyczne, strajki personelu lotnisk bądź linii lotniczych, awarie techniczne). W takich sytuacjach, nasi przedstawiciele będą służyli Państwu pomocą. Zasady odszkodowań i pomocy dla pasażerów uregulowane są w Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów), oraz w polskiej ustawie Prawo Lotnicze.
Płyny przewożone w bagażu podręcznym muszą znajdować się w pojemnikach, z których żaden nie może przekraczać 100 ml -muszą być one zapakowane w jedną przezroczystą plastikową i zamykaną torbę o pojemności nieprzekraczającej jednego litra (np. torebka dwuścienna o wymiarach 22 cm/15cm). Definicja substancji płynnych obejmuje m.in.: perfumy, żele (np. do włosów, kąpieli), pasty, kosmetyki w płynnej formie (błyszczyk, podkład, tusz do rzęs), kremy, odżywki i oliwki, spraye, substancje płynne pod ciśnieniem (np. żele do golenia, dezodoranty), wodę i inne napoje, zupy, syropy, inne substancje o podobnej konsystencji.
W bagażu podręcznym dozwolone są do przewozu:
- płyny, które w trakcie podróży mogą być niezbędne dla pasażera z przyczyn zdrowotnych lub ze względu na specjalną dietę; dotyczy to także pożywienia dla niemowląt;
- płyny zakupione w sklepach w strefie pasażerskiej, pod warunkiem, że płyn zapakowany jest w torbę zabezpieczoną przy użyciu plomb umożliwiających łatwe stwierdzenie ich naruszenia, oraz zawierającą widoczny dowód jego zakupu (paragon) w danym porcie lotniczym z tego samego dnia;
- płyny zakupione w tym samym dniu w innym porcie lotniczym Wspólnoty, pod warunkiem, że płyn zapakowany jest w torbę zabezpieczoną przy użyciu plomb umożliwiających łatwe stwierdzenie ich naruszenia, oraz zawierającą widoczny dowód jego zakupu (paragon) w strefie operacyjnej owego portu lotniczego;
- płyny zakupione na pokładzie statku powietrznego należącego do wspólnotowego przewoźnika lotniczego, pod warunkiem, że płyn zapakowany jest w torbę zabezpieczoną przy użyciu plomb umożliwiających łatwe stwierdzenie ich naruszenia oraz zawierającą widoczny dowód jego zakupu (paragon) z tego samego dnia na pokładzie statku powietrznego;
- lekarstwa i inne środki medyczne, lub jedzenie dla dzieci, przeznaczone do spożycia podczas podróży.

AUTOKAR
Kolejność wchodzenia do autokaru jest zależna od kolejności zawierania umów z Organizatorem. Miejsca jakie zajmą klienci pierwszego dnia imprezy obowiązują w trakcie całego objazdu. Dla osób wsiadających pierwszego dnia na kolejnych przystankach miejsca rezerwuje pilot. Palenie papierosów i picie alkoholu w autokarze jest zabronione.

BAGAŻ
W przypadku zaginięcia, uszkodzenia lub braków w bagażu podczas lotu należy, jeszcze na lotnisku, przed opuszczeniem hali odbioru bagażu zgłosić szkodę w biurze Lost Luggage, gdzie pracownik linii lotniczych sporządzi raport szkody (P.I.R – Property Irregularity Report). Raport ten, potwierdzenie nadania bagażu oraz karta pokładowa są podstawą do roszczeń o odszkodowanie wobec linii lotniczej lub ubezpieczyciela.
Ze względów bezpieczeństwa służby lotniska w porcie wylotowym dokładnie sprawdzają bagaż podręczny na obecność przedmiotów niebezpiecznych, takich jak: noże, nożyczki, scyzoryki, pilniczki do paznokci. Aby uniknąć utraty tych przedmiotów, zalecamy przewożenie ich w głównym bagażu.
Limity bagażu: bagaż podręczny 5 kg (o wymiarach nie większych niż 55x20x40 cm), bagaż główny 20 kg. Przewóz nadbagażu podlega taryfom linii lotniczych; przewoźnik może nie wyrazić zgody na zabranie nadbagażu. W przypadku imprez autokarowych, ewentualny nadbagaż może być zabrany tylko w wypadku jeśli pozostało miejsce w luku bagażowym i za dodatkową opłatą (180 zł za każdą sztukę nadbagażu).
W trakcie pobytu w hotelu, ze względów bezpieczeństwa radzimy, aby przedmioty wartościowe, gotówkę oraz dokumenty przechowywać w sejfach, z których w większości hoteli można korzystać za dodatkową opłatą.

KATEGORYZACJA HOTELI
W opisach programów podaje się kategoryzację zgodną z przepisami kraju pobytu (zgodnie z art. 12, ust. 1, pkt. 4 ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. z późniejszymi zmianami).

DOSTAWKA
Pokoje dla trzech osób powstają, w większości przypadków, wskutek wstawienia tzw. dostawki – dodatkowego łóżka, które może mieć niższy standard, niż łóżka zamieszczone na stałe. Wstawienie dostawki zmniejsza przestrzeń pokoju. Łóżeczka dla dzieci są dostępne tylko w niektórych hotelach i nie są gwarantowane przez Organizatora.

UMIEJSCOWIENIE POKOJU
Ewentualne życzenia klientów dotyczące wyboru pokoju (np. zakwaterowanie na konkretnym piętrze, zakwaterowanie w pokojach bezpośrednio obok siebie) są przekazywane do hotelarza, jednak Organizator nie może zagwarantować takich świadczeń, chyba że zostały one szczegółowo opisane w umowie.

DOBA HOTELOWA
Pokoje można zajmować nie wcześniej niż od godziny 16,00 dnia przyjazdu i trzeba opuścić do godziny 10,00 dnia wyjazdu.
Hotele z reguły dysponują miejscem do złożenia bagażu na czas oczekiwania na transfer na lotnisko.

WYŻYWIENIE
Forma wyżywienia określona jest przy opisie świadczeń zawartych w cenie imprezy.
Śniadanie kontynentalne to nieobfite śniadanie z reguły składające się z pieczywa, masła i dżemu oraz kawy lub herbaty.
Śniadanie wzmocnione to śniadanie kontynentalne wzbogacone o szynkę lub ser.
Obiadokolacje najczęściej są płatne dodatkowo (przed wyjazdem w biurze) i serwowane w hotelach lub pobliskich tawernach.
We wszystkich hotelach zabronione jest wynoszenie jedzenia poza teren restauracji.
Napoje do obiadokolacji płatne są dodatkowo (woda również).
Pobyt w hotelach rozpoczyna się kolacją, kończy śniadaniem, za wyjątkiem przypadków, gdy przy opisie programu wskazano inaczej.
W przypadku późnego przybycia do hotelu, za niewykorzystany posiłek w dniu rozpoczęcia doby hotelowej (kolację), zostanie zaproponowane Klientom świadczenie zastępcze (np. obiad lub kolacja innego dnia). Rezygnacja z zaproponowanego świadczenia zastępczego traktowana będzie jako rezygnacja ze świadczenia objętego umową.

OPIEKA PILOTA / REZYDENTA
Uczestnicy imprez z katalogu Varsavolo - Pasjonaci Italii objęci są opieką pilota, będącego do dyspozycji klientów w trakcie całego objazdu. Do zadań pilota wycieczek należy czuwanie, w imieniu organizatora, nad sposobem realizacji programu (kolejność zwiedzania może ulec zmiane), realizacją wszystkich świadczeń, sprawowanie nad klientami opieki w zakresie wynikającym z umowy, wskazywanie lokalnych atrakcji oraz przekazywanie podstawowych informacji dotyczących odwiedzanego kraju i miejsca.
W przypadku imprez samolotowych pilot może oczekiwać na Klientów na lotnisku docelowym.

PRZEWODNICY LOKALNI
Opłaty za przewodników lokalnych zostały skalkulowane dla grup min. 20-osobowych (w przypadku imprez samolotowych) i dla grup min. 35-osoboywch (w przypadku imprez autokarowych). Przy mniejszej liczbie uczestników opłata może ulec zwiększeniu.

WYCIECZKI FAKULTATYWNE
W trakcie imprez, Klienci mają możliwość uczestniczenia w dodatkowo płatnych, lokalnych wycieczkach do szczególnie interesujących miejsc i atrakcji turystycznych. Wycieczki nie stanowią oferty Organizatora, są organizowane przez miejscowe firmy turystyczne. Wycieczki mogą nie dojść do skutku ze względu na niewystarczającą liczbę uczestników bądź złe warunki pogodowe.

OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Bardzo prosimy osoby niepełnosprawne o poinformowanie Organizatora o stopniu niepełnosprawności – umożliwi to przekazanie stosownych informacji do naszego personelu i obsługi lotnisk.

OGRANICZENIA WIEKU
Nasze programy objazdowe charakteryzują się bogatym programem i są stosunkowo intensywne. Dlatego sugerujemy aby nie wybierać się na nie z dziećmi w wieku poniżej 5 lat. W razie wątpliwości, czy dany program objazdowy będzie odpowiedni dla dzieci, prosimy o skonsultowanie się w biurach sprzedających ofertę.

CENA
Ceny imprez podane są w cenniku i na stronie internetowej. W cenę podstawową są wliczone wyłacznie świadczenia wymienione w cenniku lub ofercie w “cena zawiera”. Cena nie obejmuje kosztów biletów wstępu i przewodników lokalnych, napojów do obiadokolacji, biletów komunikacji miejskiej (w Rzymie i innych miastach), rejsów statkiem w Wenecji, degustacji win i serów, wycieczek fakultatywnych oraz fakultatywnych kolacji w Czechach i w Rzymie, w Wenecji.

FLY&DRIVE
Wybrane programy dostępne są w wersji Fly&Drive, która jest indywidualną formą zwiedzania. Wykupując wersję Fly&Drive mają Państwo wliczone w cenę zakwaterowanie w hotelach wg programu oraz wynajęcie samochodu, który odbierany jest na lotnisku zaraz po przylocie. Dostają Państwo od nas vouchery na hotele, przewodnik oraz mapę Włoch, propozycje programu zwiedzania, który realizyją Pańswo dowolnie i we własnym zakresie. We Włoszech ruch jest prawostronny, wiele autostrad jest płatnych. Wszystkie koszty związane ze zużyciem paliwa, opłatami parkingowymi i inne koszty nie wymienine w cenniku lub ofercie w “cena zawiera” są dodatkowo płatne.

UBEZPIECZENIE
Na mocy Umowy Generalnej nr 7578 zawartej pomiędzy AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. a VARSAVOLO Sp. z o. o., wszyscy Klienci Biura są objęci ochroną ubezpieczeniową AXA TUiR S.A. w następującym zakresie: Standardowe ubezpieczenie wraz z assistance (zawarte w cenie imprezy turystycznej).
Koszty leczenia (KL) – zapewnia pokrycie wydatków powstałych \z tytułu m.in.: badań lekarskich przy nagłych zachorowaniach, zakupu lekarstw i środków opatrunkowych, transportu ubezpieczonego, pobytu w szpitalu, podróży osoby towarzyszącej, powrotu do kraju itd. Ubezpieczenie nie obejmuje m.in.: chorób wenerycznych, AIDS, zdarzeń będących następstwem przestępstwa lub po spożyciu alkoholu, zażycia narkotyków. Suma ubezpieczenia dla osób podróżujących do krajów europejskich wynosi równowartość w złotych 10000 EUR dla osób podróżujących do krajów leżących poza Europą (pozostałe państwa świata) 30000 EUR.
Koszty ratownictwa - podlimit kosztów leczenia. Suma ubezpieczenia: 5000 EUR
Choroby Przewlekłe (CP) – klienci Biura nie są ubezpieczeni od chorób przewlekłych i nowotworowych. Osobom zainteresowanym zalecamy dokupienie ubezpieczenia w Biurze.
Następstwa nieszczęśliwych wypadków (NNW) – ubezpieczenie obejmuje świadczenia na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu lub na wypadek śmierci. Suma ubezpieczenia NNW za 100 % uszczerbku na zdrowiu przy ubezpieczenia na Europę wynosi równowartość 2000 EUR, a świadczenie z tytułu śmierci równowartość 1000 EUR, a na terenie innych państw świata wynosi równowartość 4000 EUR, a świadczenie z tytułu śmierci równowartość 2000 EUR.


Zgłoszenia do Centrum Alarmowego
należy dokonać pod poniższy numer:
 
Centrum Alarmowe
tel. 00 48 22 575 90 80
fax. 00 48 22 575 90 82
Numer ubezpieczenia 7578
Więcej informacji na stronach:
www.axa.pl 


2002 - 2025 © VARSAVOLO Sp. z o.o.  Wszelkie prawa zastrzeżone  Nota prawna  Polityka prywatności